Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2009

Θα τρελαθούμε τελείως...



Έργα ανάπλασης ξεκινά μέσα στις επόμενες εβδομάδες ο δήμος Θεσσαλονίκης σε συνολικά είκοσι εννέα κάθετους δρόμους από την οδό Ίωνος Δραγούμη μέχρι και την Εθνικής Αμύνης.

Το έργο, με προϋπολογισμό περίπου δύο εκατ. ευρώ, αφορά κατά κύριο λόγο την ανακατασκευή των πεζοδρομίων.
Όταν ακόμη μετρούμε τις πληγές μας από τη φοβερή ζημιά που έχουμε υποστεί, εξαιτίας των έργων κατασκευής του μετρό, θεωρούμε αδιανόητο να έχουμε και νέα σκαψίματα μπροστά από τα μαγαζιά μας, που αναμφίβολα θα αποθαρρύνουν ακόμη περισσότερο τους καταναλωτές. Η αγορά δεν έχει ανάγκη από νέα πεζοδρόμια, αλλά από ουσιαστικά μέτρα στήριξης. Αν για παράδειγμα τα χρήματα αυτά δίδονταν, για να γίνει ένα νέο πάρκινγκ, θα έπιαναν τόπο”, τονίζει ο Ευάγγελος Μπογίας, ιδιοκτήτης καταστήματος υποδημάτων στην οδό Βενιζέλου.
“Τα καταστήματά μας καταστρέφονται. Μετά από 43 χρόνια δουλειάς, έφτασα στο σημείο να αμφιβάλλω αν θα καταφέρω να κρατήσω το κατάστημά μου μέχρι να βγω στη σύνταξη. Προσωπικά κάθε μήνα πληρώνω για τέλη στον δήμο Θεσσαλονίκης 215 ευρώ. Αυτά ας κοιτάξουν να περιορίσουν και ας αφήσουν τα νέα πεζοδρόμια, δεν τα χρειαζόμαστε”, λέει ο Θεόδωρος Καπρίλης, ιδιοκτήτης καταστήματος ανδρικών ενδυμάτων στον ίδιο δρόμο.

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΕΡΓΑ
Αναγκαία, πάντως, χαρακτηρίζει τα έργα ο πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου Χρήστος Νικολόπουλος, υπογραμμίζοντας ότι με την ολοκλήρωσή τους θα αναβαθμιστεί η εικόνα του κέντρου και θα εξυπηρετηθούν καλύτερα τόσο οι καταναλωτές όσο και οι ίδιοι οι επαγγελματίες. “Πάντοτε κατά τη διάρκεια εκτέλεσης έργων προκαλούνται ορισμένα πρόσκαιρα προβλήματα. Οι διαβεβαιώσεις που λάβαμε, όμως, από τον δήμο είναι ότι τα συνεργεία, αν χρειαστεί, θα δουλέψουν και βράδυ, ώστε οι εργασίες να τελειώσουν στον μικρότερο δυνατό χρόνο”, σημείωσε.
Σύμφωνα, εξάλλου, και με στελέχη της αντιδημαρχίας Δημοτικών Έργων και Κυκλοφορίας, οι εργασίες θα εκτελεστούν τμηματικά και με ταχείες διαδικασίες, ώστε να μην προκληθούν ιδιαίτερες οχλήσεις.
Της Βαρβάρας Ζούκα (vzouka@makthes.gr)



ΣΧΟΛΙΟ: Εδώ ο κόσμος χάνεται... και στο Δήμο Θεσσαλονίκης χτενίζονται. Εκτός κλίματος, εκτός τόπου και χρόνου... Δυστυχώς, οι "επαΐοντες" αποδεικνύουν για πολλοστή φορά ότι αδυνατούν να αντιληφθούν τα πραγματικά προβλήματα της πόλης, ενώ με την άγνοιά τους προσθέτουν κι άλλα στις πλάτες των Θεσσαλονικέων.

Δεν υπάρχουν θέσεις πάρκινγκ. Τι κάνει ο Δήμος; Κλείνει το μεγαλύτερο ελεύθερο πάρκινγκ της πόλης για να δημιουργήσει νέο Δημαρχείο, μετατρέπει ακόμη και κάποια στενάκια όπως η Φιλικής Εταιρείας σε χώρο ελεγχόμενης στάθμευσης (ή ανεξέλεγκτης είσπραξης) και προσλαμβάνει αμέτρητους δημοτικούς εισπράκτορες, που έχουν την ψευδαίσθηση πως είναι εξουσία ή αστυνομικοί.

Τα έργα του μετρό έχουν οδηγήσει σε κλείσιμο δρόμων και πεζοδρομίων και ως εκ τούτου στο λουκέτο αρκετών καταστημάτων. Τι κάνει ο Δήμος; Αποφασίζει να κάνει έργα πεζοδρόμησης, θαρρείς και αυτό είναι το πρόβλημα. Με την κίνηση αυτή δίνει, ουσιαστικά, τη χαριστική βολή στους καταστηματάρχες που με νύχια και με δόντια κρατούν ακόμη ανοιχτά τα καταστήματά τους.
Το ενδεχόμενο αυτά τα δύο εκατομμύρια ευρώ να πάνε στη δημιουργία ενός χώρου στάθμευσης, βεβαίως, δεν το συζητούν καν στο Δήμο. Κάτι τέτοιο, εξάλλου, θα περιόριζε σημαντικά τα έσοδα από τις κλήσεις για παράνομη στάθμευση και αυτό είναι κάτι που με τίποτα δε θα ήθελαν οι "υπεύθυνοι". Εδώ και καιρό, εξάλλου, ο Δήμος Θεσσαλονίκης αποτελεί, απλώς, έναν τεράστιο μηχανισμό είσπραξης τελών και προστίμων. Εάν κάποιος έχει την (ψευδ)αίσθηση ότι η δημοτική Αρχή ενδιαφέρεται και για κάτι άλλο, μπορεί να πάει για έναν περίπατο στην... αναπλασμένη παραλία, που έλυσε όλα τα προβλήματα της πόλης...

Το κυκλοφοριακό... Πλέον, η Θεσσαλονίκη δε θυμίζει απλώς Αθήνα στην προ-μετρό εποχή, αλλά έχει ανεβάσει τον... πήχη της ταλαιπωρίας σε δυσθεώρητα ύψη. Και τι κάνει ο Δήμος επ' αυτού; Κλείνει μέρος των δρόμων, για να κάνει ποδηλατόδρομο! Λες και η χάραξη μίας λωρίδας πλάτους ενός μέτρου -και σε μερικούς μόνο δρόμους- θα μετατρέψει, αυτομάτως, την πόλη σε Άμστερνταμ...
Δεν είμαι αντίθετος στην ύπαρξη ποδηλατόδρομων. Τουναντίον, μάλιστα... Θεωρώ, όμως, ότι αφενός η χρονική συγκυρία (έργα μετρό, αυξημένο κυκλοφοριακό) και αφετέρου ο τρόπος με τον οποίο προχώρησε αυτή η σκέψη, συνιστούν από μόνα τους ένα τεράστιο ανέκδοτο. Όπως ανέκδοτο είναι το κυκλοφορείς με το ποδήλατό σου στον ποδηλατόδρομο και κάθε λίγο και λιγάκι να αναγκάζεσαι να βγεις από αυτόν, επειδή παρεμβάλλεται κάδος απορριμάτων. Αν αυτό δεν είναι ο ορισμός της προχειρότητας, τότε τι είναι...;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου