Δευτέρα 26 Απριλίου 2010
Πλλλάκα με κάνεις!!!
Το ζήσαμε κι αυτό... Είδαμε την Τσιμισκή να πεζοδρομείται και το "ιστορικό κέντρο" της Θεσσαλονίκης να είναι κλειστό για τα ΙΧ, το περασμένο Σάββατο (24/4). Επρόκειτο για πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου, την οποία αμέσως αγκάλιασε ο Δήμος Θεσσαλονίκης. Για την τόνωση της αγοράς, λέει...
Δηλαδή, ΑΥΤΟ είναι το πρόβλημα της αγοράς; Αν καθιερωθεί το -αποτυχημένο κατ' εμέ- πείραμα και ένα Σάββατο το μήνα κλείνει το κέντρο της πόλης και επεκτείνεται το ωράριο των καταστημάτων μέχρι τις 20:00, ξαφνικά και ως δια μαγείας οι καταναλωτές θα αποκτήσουν χρήματα για αγορές; Πιστεύετε, δηλαδή, ότι ο κόσμος δεν ψωνίζει, επειδή δεν τον βολεύει το ωράριο των καταστημάτων ή επειδή κατεβαίνει στο κέντρο με το αυτοκίνητο και δε βρίσκει πού να παρκάρει; Το πρώτο είναι αστείο και μόνο να το συζητάμε. Όσο για το δεύτερο, αν όντως πιστεύετε ότι ισχύει, τότε, κύριοι του Δήμου, μπορείτε αντί να προχωράτε σε τέτοιου είδους πειράματα, να επιτρέψετε το ελεύθερο πάρκινγκ. Σε αυτήν την περίπτωση, όμως, θα χάσετε τα έσοδα από τις κλήσεις και τις κάρτες στάθμευσης, κάτι που θα έρθει σε αντίθεση με τον κυριότερο -αν όχι μοναδικό- στόχο που έχετε τα τελευταία χρόνια...
Δυστυχώς, κάποιοι δεν έχουν συνειδητοποιήσει πού ζουν. Καλώς ή κακώς, αυτή τη στιγμή η Θεσσαλονίκη δεν αντέχει το κλείσιμο κεντρικών δρόμων όπως η Τσιμισκή ή η Εγνατία. Ενάμιση δρόμο έχει η πόλη. Αν κλείσεις τον ένα, μπλοκάρουν τα πάντα. Όπως αστείο είναι, ασφαλώς, και αυτό που γίνεται με τους ποδηλατόδρομους. Το να χαράζεις μία γραμμή σε ένα δρόμο και να το ονομάζεις "ποδηλατόδρομο", δε μετατρέπει αυτομάτως τη Θεσσαλονίκη σε... Άμστερνταμ! Εκτός και αν οι "επαΐοντες" νομίζουν ότι στην παρούσα φάση η "συμπρωτεύουσα" (sic) έχει την πολυτέλεια για τέτοιου είδους ενέργειες. Για "ποδηλατόδρομους" που -εν μέσω εργασιών για το μετρό- εντείνουν ακόμη περισσότερο το κυκλοφοριακό, για "ποδηλατόδρομους" που διακόπτονται από κάδους απορριμάτων, που αρχίζουν απ' όπου να 'ναι και συνεχίζονται όπου να' ναι, που χαράχτηκαν με μεγάλη προχειρότητα, χωρίς -φαντάζομαι- να έχει προηγηθεί κάποια σχετική μελέτη, που έγιναν απλώς για... να γίνουν και που μονο την ασφάλεια των ποδηλατών δεν εξυπηρετούν.
Ασφαλώς και θα ήθελα μία πόλη χωρίς αυτοκίνητα και με κύριο μέσο μεταφοράς το ποδήλατο ή τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο, όμως, θα πρέπει πρώτα να... αποκτήσουμε μέσα μαζικής μεταφοράς, γιατί τα υπάρχοντα (αστικά λεωφορεία) είναι για γέλια και για κλάματα. Και φυσικά, θα πρέπει να αποκτήσουμε τους απαραίτητους δρόμους. Και την απαραίτητη κυκλοφοριακή και περιβαλλοντική συνείδηση ως Θεσσαλονικείς. Αφού, λοιπόν, πάμε από το Α στο Β και στο Γ, μπορούμε να ονειρευόμαστε ότι θα φτάσουμε κάποτε και στο Ω...
ΥΓ: Ο... τόσο ευαίσθητος Δήμος Θεσσαλονίκης γιατί δεν προνοεί, ώστε να υπάρχουν κάδοι ανακύκλωσης κάθε ένα-δυο τετράγωνα και όχι... 4-5 συνολικά σε ολόκληρο το κέντρο; Επειδή αυτό δε θα αυξήσει τα έσοδά του ή μήπως επειδή μία τέτοια κίνηση δεν εξυπηρετεί το "θεαθήναι";
ΥΓ2: Ωραίος ο "φτερωτός". Προκάλεσε κυκλοφοριακό κομφούζιο και έκανε άνω κάτω μία ολόκληρη πόλη και την ίδια ώρα εκείνος βρισκόταν στην Αθήνα...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου