Παρασκευή, 26 Ιουνίου 2009

Μας κάνουν πλάκα...

Ώρες ώρες αναρωτιέμαι τι είναι χειρότερο. Οι αποφάσεις που παίρνουν οι πολιτικοί για εμάς (χωρίς εμάς) ή το γεγονός ότι υποτιμούν τη νοημοσύνη μας... Μετά τη νέα φοροεπιδρομή της κυβέρνησης και ενόψει της επόμενης, η Ντόρα Μπακογιάννη χαρακτήρισε "δυσάρεστα, αλλά απαραίτητα τα μέτρα". Ο Ευάγγελος Αντώναρος μας είπε -ούτε λίγο, ούτε πολύ- ότι για όλα φταίει... το ΠΑΣΟΚ και όσα εκείνο κληροδότησε στη "γαλάζια" κυβέρνηση πριν από πέντε χρόνια και ότι τα νέα μέτρα εντάσσονται στο πλαίσιο της "υπευθυνότητας" που επιθυμεί(!) ο λαός.

Η πλάκα είναι, ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να πείσει πως τα νέα μέτρα αφορούν κυρίως τους "έχοντες και κατέχοντες" και όχι τους μικρομεσαίους. Γι' αυτόν το λόγο συμπεριέλαβε στους νέους φόρους αυτόν για τα σκάφη και τα υψηλού κυβισμού αυτοκίνητα. Δέχομαι ότι ο φόρος για τα σκάφη δεν αφορά πολλούς. Ωστόσο, αυτός με τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού αφορά, πλέον, αρκετούς. Το πρόσφατο μέτρο για το φόρο ταξινόμησης, εξάλλου, έκανε αρκετό κόσμο να απλώσει τα πόδια του... μακρύτερα από εκεί που τελειώνει το πάπλωμα. "Πότε θα ξαναβρώ καινούρια BMW με 26.000 ευρώ;", σκεφτόταν κάποιος και έπεφτε στην παγίδα της αγοράς ενός οχήματος, το οποίο θα δυσκολευόταν (ή θα αδυνατούσε) να συντηρήσει. Και πριν χαρεί καλά καλά το νέο αυτοκίνητό του, τρώει την... κεφαλιά των νέων μέτρων. Τι να την κάνεις την "μπέμπα", φίλε μου, αν δεν μπορείς να πληρώσεις το φόρο ή τη... βενζίνη για να την κυκλοφορήσεις;

Ακόμη και αν δεχτώ, πάντως, ότι αυτοί που αγόρασαν αυτοκίνητο 2.000 κυβικών και άνω... τα 'θελαν και τα 'παθαν, δεν μπορώ με τίποτα να κατανοήσω την επιβολή επιπλέον φόρου στα κινητά -ιδιαίτερα τα καρτοκινητά- και τα καύσιμα. Μήπως και αυτά αποτελούν είδος πολυτελείας και η φορολόγησή τους στοχεύει στα ανώτερα και πλουσιότερα στρώματα;

Ο χρόνος ομιλίας που περιέχει κάθε κάρτα ανανέωσης χρόνου ομιλίας έχει ήδη φορολογηθεί. Με ποιο σκεπτικό, λοιπόν, ένα προϊόν φορολογείται δύο φορές και μάλιστα όταν αυτό απευθύνεται, κυρίως, στις οικονομικά ασθενέστερες ομάδες (νεαρές ηλικίες και ηλικιωμένους);

Και άντε, το κινητό μπορείς σε κάποιες περιπτώσεις να το αποφύγεις ή τουλάχιστον να περιορίσεις τη χρήση του. Στην περίπτωση της βενζίνης τι γίνεται; Μήπως οι εισηγητές της φοροεπιδρομής πιστεύουν ότι ο κόσμος χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο απλώς και μόνο για να κάνει τη βόλτα του; Ότι μπορεί να το αφήσει στο σπίτι και να περπατήσει; 'Η ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι τόσο αξιόπιστα, γρήγορα, καθαρά και βολικά, ώστε να μετακινούμαστε μόνο με αυτά σε καθημερινή βάση; Στη Θεσσαλονίκη, τουλάχιστον, ακόμη και η ανάγνωση της παραπάνω πρότασης προκαλεί γέλιο...

Τώρα που το ξανασκέφτομαι, νομίζω ότι το δίλημμα στην εισαγωγή του κειμένου δεν έχει την παραμικρή αξία. Το χειρότερο δεν είναι ούτε η φοροεπιδρομή, ούτε το ότι μας κάνουν... πλάκα, αλλά το γεγονός ότι εμείς είμαστε αυτοί που τους το επιτρέπουμε, με την ανοχή και την αδιαφορία μας...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου